Back
ANALIZA PUTANJE VOZILA U DVOTRAČNIM KRUŽNIM TOKOVIMA
Kandidat: Emir Mujkić
Mentor: Prof.dr. Sanjin Albinović, dipl.ing.građ.
Odsjek/katedra Saobraćajnice
Datum odbrane: Na osnovu zapisnika
Sažetak: Cilj rada je određivanje radijusa putanje vozila pri prolasku kroz dvotračne kružne tokove. Za analizu su korišteni  video snimci kružnih raskrsnica na tri lokacije. Lokacija prve raskrsnice nalazi se na presjeku ulica „Hamdije Čemerlića-Put života, lokacija druge raskrsnice je na presjeku ulica “Olimpijska-Ante Babića-Trasferzala A-Želimira Vidovića”, a treći kružni tok nalazi se u gradu Castelo Branco, Portugal. Shodno navedenom cilju, dat je uvid u teoretsku osnovu kreiranja putanje kretanja vozila kroz kružne raskrsnice na osnovu Američkih, Engleskih, BiH i Australijskih smjernica za projektovanje kružnih raskrsnica. Na osnovu dobivenih podataka iz video snimaka datih raskrsnica određeni su radijusi putanja vozila na: ulazu u kružnu raskrsnicu, na sredini kružne raskrsnice, te pri izlazu iz kružne raskrsnice za sve pravce kretanja vozila kroz raskrsnicu. U radu je također data usporedba rezultata terenskih mjerenja sa preporukama iz unaprijed datih smjernica, te je izvršena analiza korelacije između projektnih elemenata kružnih raskrsnica i putanje vozila.
Ključne riječi: Kružni tok, putanja vozila, smjernice, radijus
ANALYSIS OF VEHICLE PATHS IN TWO-LANE ROUNDABOUTS
Summary: This paper was written to determine the radiuses of vehicle paths through two-lane roundabouts. Video footage of the roundabouts was used for this analysis in three locations. The location of the first roundabout is on the intersection of the streets “Hamdije Čemerlića-Put Života”, location of the second one is on the intersection of “Olimpijska-Ante Babića-Transferzala A-Želimira Vidovića”, and the third roundabout is located in the city of Castelo Branco, Portugal. Regarding the mentioned purpose, the insight into the theoretical basis of creating vehicle paths through roundabouts according to American, English, Bosnian and Australian guidelines is given. Based on the recorded data radiuses on entry, around the central island and on exit were determined. The paper also presents the results of field measurements with recommendations from the pre-given guidelines and analyses the correlation between the project elements of the circular intersections and vehicles paths.
Keywords: Roundabout, vehicle route, guidelines, radius