Back

Zvanično je potpisan ugovor o realizaciji projekta RVO MATRA – Geoconnect: Connecting Geospatial Expertise for Responsible and Transparent Governance između Univerziteta u Tventeu (Nizozemska), Katoličkog Univerziteta Leuven (Belgija), Fakulteta za građevinarstvo, arhitekturu i geodeziju Sveučilišta u Mostaru (BiH) i Građevinskog fakulteta Univerziteta u Sarajevu (BiH). Finansiranje projekta je obezbjeđeno od od strane Vlade Kraljevine Nizozemske kroz program Matra Government to Government (Matra G2G), dok implementaciju predvodi nizozemski Kadaster u saradnji sa Fakultetom za geoinformatičke nauke i daljinsko istraživanje Univerziteta Tvente (ITC). Glavni koordinator projekta u Federaciji BiH je Federalna uprava za geodetske i imovinsko-pravne poslove. Program Matra pruža podršku projektima u zemljama susjedstvu Evropske unije s ciljem jačanja vladavine prava, demokratije i dobrog upravljanja. Glavni cilj ovog projekta je izgraditi znanja i vještine za primjenu geoprostornih podataka unutar IPP-a Bosne i Hercegovine radi podrške odgovornom i transparentnom upravljanju.

U proteklom periodu već su realizovane određene aktivnosti, poput radionice „Train-the-Trainer“ održane 24.09.2025. godine u Sarajevu, te dvije radionice 25.09.2025. kao pre-event konferencije „Dani IPP FBiH“ u Mostaru. Prva radionica otvorila je pitanje kontrole kvalitete pri prikupljanju prostornih podataka: od planiranja terenskih aktivnosti i dokumentovanja postupaka, do uspostave kontrolnih panela koji transparentno prate odstupanja i bilježe korektivne mjere. Kroz praktične demonstracije, učesnici su mogli vidjeti kako se principi kvalitete prevode u svakodnevni rad – šta se zaista mjeri, ko je odgovoran za provjeru, i kako rezultati postaju vidljivi cijeloj organizaciji. Paralelno se odvijala tehnička radionica o metapodacima, koja je metapodatke smjestila u samu srž interoperabilnosti. Umjesto apstraktne teorije, naglasak je bio na razumljivim primjerima: kako opisati set podataka tako da ga drugi mogu pronaći, razumjeti i bez zastoja integrisati; kako dosljedno primijeniti ISO standarde; i kako razlikovati skupove, nizove skupova i usluge prostornih podataka u praksi. Time je postavljeno zajedničko razumijevanje koje IPP zajednici omogućava da govori „istim jezikom“ prilikom razmjene informacija. Nakon kratke pauze, obje su se teme produbile kroz interaktivne sesije: učesnici su definisali ključne institucionalne potrebe, mapirali izazove i zajednički složili početne komponente okvira – od kontrolnih lista i uputstava, do inicijalnog plana aktivnosti. Posebno je istaknuto da će se ovi elementi dalje razvijati u koordinaciji sa subjektima IPP FBiH, kako bi se osiguralo da metodološke smjernice budu primjenjive u različitim institucionalnim okruženjima.

U nastavku ovoga višegodišnjeg projekta planiran je niz aktivnosti kojima će se nastojati postići postavljeni ciljevi projekta.